Hallå alla byggnadsvårdare!


Bild från Länsombudsträffen på Grythyttans Herrgård 2008.

På senaste länsombudsträffen i Grythyttan diskuterade vi bland mycket annat hur vi skulle kunna nå ut mer kraftfullt, hur vi tillsammans skulle kunna bli ännu starkare och hur vi skulle kunna hitta en form för att enklare utbyta erfarenheter och lära av varandra.

Som ett första steg i syfte att försöka förbättra samtliga dessa punkter har jag startat den här bloggen, som jag tänkte att vi alla skulle kunna använda gemensamt.

Tanken med bloggen, som alltså redan existerar, och som jag givit namnet “Byggnadsvårdsnytt“, är att samtliga länsombud ska kunna publicera aktuella nyheter från sina respektive län på ett och samma forum. Här kan man också lägga upp tips om andra aktuella nyheter eller aktiviteter. Eller kanske skriva litet om något man funderar över. På så vis blir det enklare för var och en att ta del av vad som händer ute i riket och att knyta kontakter med andra ombud som tänker i samma banor eller brottas med liknande problem.

Med jämna mellanrum kan man t ex sedan ställa samman inläggen till ett nyhetsbrev som mailas ut till alla länsombud samt till övriga intresserade.

Här på bloggen tänkte jag också att man skulle kunna lägga ut maillänkar till samtliga ombud så att vi enkelt kan maila varandra, var vi än befinner oss. Dessutom tänkte jag lägga upp en länk som automatiskt genererar ett samlingsutskick till samtliga länsombud, något vi pratade om på träffen.

Allt som krävs för att du ska kunna skriva inlägg på bloggen är att du:

1. Registrerar dig som användare på http://www.wordpress.com.

2. Skickar ett mail till mig och talar om att du gjort det och vilken mailadress du registrerat medlemsskapet på, så att jag kan lägga upp dig som författare.

3. När jag gjort det mailar jag dig och talar om det och du kan då fritt skriva egna inlägg och lägga in egna bilder här på “Byggnadsvårdsnytt”.

Den övergripande administrationen av att allt fungerar som det skall skulle sedan kunna skötas av ett antal lämpliga personer som får ett något större ansvar och en utökad befogenhet.

Jag tänkte att vi kunde försöka köra en test under en period, så får vi se hur det funkar.

Vad tror ni om saken?

Byggnadsvårdshälsningar,

Peter Sörensen, länsombud i Värmland
Skribent på egna bloggen http://operationkarlstad.wordpress.com

Kommentera

